Ranking najlepszych produktów przeciw łysieniu

Ranking najlepszych produktów przeciw łysieniu

UWAGA! Zalecamy kupowanie zaprezentowanych produktów w dobrych sklepach internetowych. Otrzymujemy informacje, że na serwisach aukcyjnych pojawiły się podrobione produkty.

Witaminy na wypadanie włosów

Jeżeli włosy zaczynają wypadać oznacza to, że w diecie pojawiły się braki cennych dla zdrowia mikro i makroelementów oraz witamin. Zatem co powinniśmy zmienić? Co jeść aby dostarczyć organizmowi wszystkiego czego potrzebuje?

Nie wystarczy same stosowanie najnowszych szamponów, masek, kremów i odżywek do włosów. O włosy powinniśmy zadbać już od jego cebulki.

Aby włosy nie wypadały i ładnie się prezentowały potrzebują: żelaza, kwasu foliowego, witaminy A, biotyny, witaminy z grupy B, krzemu, cynku, magnezu i nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Gdzie odnajdziemy wyżej wymienione witaminy i minerały?

Żelazo znajdziemy w:

  • mięsie czerwonym,
  • fasoli,
  • wątróbce,
  • krewetkach,
  • chlebie pszennym,
  • grochu,
  • płatkach śniadaniowych,
  • i szpinaku.

Aby żelazo mogło się wchłonąć potrzebna jest witamina C. Herbata, kawa czy pokarmy które są bogate w błonnik mogą zahamować wchłanianie się żelaza.

Kwas foliowy znajduje się w:

  • orzechach,
  • fasoli,
  • soczewicy,
  • produktach pełno- pszennych,
  • pomarańczach,
  • burakach,
  • wątróbce,
  • szpinaku,
  • brukselce,
  • brokułach.

Witamina A:

  • jajka,
  • masło,
  • mleko,
  • sery,
  • pomidory,
  • marchewka,
  • wątróbka.

Jeżeli witamina A ma się wchłonąć musi zostać podana wraz z produktem, który jest bogaty w tłuszcze, ponieważ witamina ta rozpuszcza się w tłuszczach.

Biotyna (inaczej witamina H) znajduje się w produktach takich jak:

  • żółtka jaj,
  • mleko,
  • niełuskany ryż,
  • kalafior,
  • orzechy,
  • drożdże,
  • nerki,
  • wątroba,
  • owoce,
  • kalafior,
  • i mąka sojowa.

Witaminy z grupy B to witaminy B1, B2 i B6.

  • Witamina B1 jest dostępna w warzywach, drożdżach, zbożach, podrobach i ziemniakach.
  • Witaminę B2 odnajdziemy w ciemnozielonych warzywach, wątrobie, serach i mleku.
  • B6 znajduje się w bananach, chudym mięsie, drożdżach, drobiu i warzywach strączkowych.

Krzem, cynk i magnez.

  • krzem zawiera pokrzywa, skrzyp, poziomki i przetwory mleczne,
  • cynk znajdziemy w chudym mięsie, rybach, drobiu, ostrygach, chlebie pełnoziarnistym i kaszy,
  • magnez jest w kakao, migdałach, pestkach dyni, kaszy gryczanej, natce pietruszki, orzechach, czekoladzie i białej fasoli.

Nienasycone kwasy tłuszczowe czyli NNKT są najlepszym źródłem energii jednak nasz organizm nie jest w stanie samoczynnie ich wytworzyć. Ich brak może prowadzić do łysienia zwykłego i plackowatego. Znajdziemy je w produktach które mają pochodzenie roślinne (omega- 6) np. siemię lniane i rośliny liściaste oraz w tranie i rybach morskich (omega-3)

Dodatkowo wzmacniająco na włosy działa cebula i kiszona kapusta.

Jeżeli zaczniemy rozsądnie się odżywiać z pewnością w jakimś stopniu poradzimy sobie z nadmiernym wypadaniem włosów. Wprowadzając do diety wyżej wymienione produkty poprawimy również wygląd swojej skóry i paznokci.